HOLA !

Aquest bloc és un simple recull de cançonetes que he anat trobant pels llibres que he treballat a l'escola. No pretén ser més que una eina de treball per a mi com a mestre. Pot ser que també serveixi, i esper que així sigui, els pares, alumnes i altres mestres.

Esper que el disfruteu i que vos agradi.



Pere Gonyalons i Moll

dilluns, 9 de gener del 2023

La banda de Cucorba

LA BANDA DE CUCORBA
 CUCORBA


És la Banda de Cucorba
una orquestra singular
si no hi tens un sac de serradís dins la closca
encerta i tu també hi tocaràs.
Tant se val si solfa no saps
tant se val si fas galls
el que compta, el més principal
és no perdre el compàs.
Cha‑cha‑chà!

ENDEVINALLES

El ventre ple de pinyols
no tenc boca i sé cantar
i me treuen uns bons sons
si me saben remenar. (Les maraques)

Rodona com un bunyol
amb faldilles de llautó
a la tuna un ballador
em toca saltant tot sol. (La pandereta)

Les ovelles i les vaques
em duen penjat pel coll
fins i tot saben els ases
que me diuen... (Picarol)

Si em colpeges amb puixança
ressona la meva pell
no ho facis amb un martell
que em foradaràs la panxa. (El tambor)

Tenc la boca sense dents
i la llengua sense gust
em balanceig sense vent
mostrant foc sense fer fum. (La campana)

Som plat i no m'he aficat
mai per mai dins una cuina
si qui em toca se descuida
li deix el nas esclafat. (Els platerets)

Quan em toca qui me toca
només em treu una nota
i en els partits de futbol
don o tristesa o consol. (El xiulet)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada