HOLA !

Aquest bloc és un simple recull de cançonetes que he anat trobant pels llibres que he treballat a l'escola. No pretén ser més que una eina de treball per a mi com a mestre. Pot ser que també serveixi, i esper que així sigui, els pares, alumnes i altres mestres.

Esper que el disfruteu i que vos agradi.



Pere Gonyalons i Moll

divendres, 14 de setembre del 2012

LA VELLA FILOSA

LA VELLA FILOSA
CANÇÓ D'OFICI


EL DILLUNS, PELS SEUS DIFUNTS, LA VELLA NO FILA.
EL DIMARTS, PER SOS PECATS, LA VELLA NO FILA.
EL DIMECRES PER SOS DEIXEBLES, LA VELLA NO FILA.
EL DIJOUS, PERQUÈ TÉ ELS DITS TOUS, LA VELLA NO FILA.
EL DIVENDRES, PERQUÈ TÉ ELS DITS TENDRES, LA VELLA NO FILA.
EL DISSABTE, PERQUÈ CUINA I PASTA, LA VELLA NO FILA,
I EL DIUMENGE, QUE FILARIA, NO N'ÉS DIA.

VIROLET SANT PAU. Montserrat Busqué i Barceló

4 comentaris:

  1. Amb alguna varietat la meva avia m'ho ensenyava quan jo era petita.
    És un a llàstima que es perdin aquestes coses.
    M'ha anat bé perquè no recordava el divendres.

    ResponElimina
  2. El dissabte, segons la meva àvia, era "perque capta".

    ResponElimina
  3. La meva àvia deia: "dissabte la vella capta; la vella no fila". "I el diumenge filaría si en fos dia"

    ResponElimina
  4. A casa meva és deia "marit no filo", en lloc de "La vella no fila"... exemple: dijous tinc als dits tous marit no filo

    ResponElimina