HOLA !

Aquest bloc és un simple recull de cançonetes que he anat trobant pels llibres que he treballat a l'escola. No pretén ser més que una eina de treball per a mi com a mestre. Pot ser que també serveixi, i esper que així sigui, els pares, alumnes i altres mestres.

Esper que el disfruteu i que vos agradi.



Pere Gonyalons i Moll

dimecres, 6 d’octubre del 2010

EL MEU CAPELL

EL MEU CAPELL
1r CICLE
(MALLORCA)

EL MEU CAPELL TÉ TRES PUNTES,
TRES PUNTES TÉ EL MEU CAPELL.
I SI NO TENGUÉS TRES PUNTES
NO SERIA EL MEU CAPELL.



Ding dang La cançó popular de les Illes Balears
És Música 1 Primària. Illes Balears. SANTILLANA
Ansa per ansa




PROPOSTA
JOC:
Es cantarà la cançó vàries vegades i successivament es callarà un dels diferents elements que s'anomenen fent les següents accions:
Meu: assenyalar-se a sí mateix.
Capell: llevar-se i posar-se un capell imaginari.
Tres: mostrar els tres dits de la mà.
Puntes: tocar-se el colze amb la mà.

 EL CARNAVAL DE VENÈCIA
Niccolò Paganini 
TEMA AMB VARIACIONS 

   El TEMA AMB VARIACIONS és una forma musical en què s'exposa un tema principal i després es repeteix diverses vegades però amb modificacions: en la melodia, en el ritme, en el tempo, en la instrumentació, etc...

   EL MEU CAPELL, és una daptació catalana de la melodia popular d'EL CARNAVAL DE VENÈCIA.

   Escolta el tema i les cinc variacions per a violí i guitarra que va compondre el compositor italià Niccolò Paganini 

   Després d'haver escoltat les variacions, comentau entre tots en quina variació costa més d'endevinar el tema original, en què es diferencien entre si les variacions......

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada