HOLA !

Aquest bloc és un simple recull de cançonetes que he anat trobant pels llibres que he treballat a l'escola. No pretén ser més que una eina de treball per a mi com a mestre. Pot ser que també serveixi, i esper que així sigui, els pares, alumnes i altres mestres.

Esper que el disfruteu i que vos agradi.



Pere Gonyalons i Moll

dissabte, 3 de setembre del 2011

Val més que no em casi

VAL MÉS QUE NO EM CASI (13)
MENORCA
CANÇONS POPULARS MENORQUINES
FRANCESC D'ALBRANCA


Casar-me voldria,
però he de pensar
que quan tindré dona
ja no tindré pa,
i quan tindré pa,
ja no tindré vi:
val més que no em casi
i em quedi fadrí.
Si la trii senyora,
no sabrà guiar;
un duro diari 
no li bastarà;
mocadors de seda
vestits de setí:
val més que no em casi
i em quedi fadrí.
Si la trii criada
bé sabrà guiar;
però es mocadors 
no sap vorellar;
mocador per ella
mocador per mi:
val més que no em casi
i em quedi fadrí.
Si la trii madona
ja sé com ho fan;
d'amagat de l'amo
se mengen sa carn.
Lo que fan dels altres
ho faran de mi:
val més que no em casi
i em quedi fadrí.
Si la trii molt grossa
semblarà un gegant,
no hi haurà prou roba
per ella a l'encant;
i es portal de casa
hauré d'enfondir:
val més que no em casi
i em quedi fadrí.
Si la trii petita,
semblarà un barral;
per poc que la renyi
s'ho pendrà per mal;
vesins i vesines,
rallaran de mi:
val més que no em casi
i em quedi fadrí.
Si la trii peluda
sa gent que dirà?
un barber per ella
no li bastarà.
Un barber per ella
i un barber per mi:
val més que no em casi
i em quedi fadrí.
Si la trii modista,
Verge del Socorro!...
as cap de tres dies
ja em farà dur gorro;
gorro i altre gorro,
per ella i per mi:
val més que no em casi
i em quedi fadrí.
Cançons populars menorquines. Francesc d'Albranca



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada