HOLA !

Aquest bloc és un simple recull de cançonetes que he anat trobant pels llibres que he treballat a l'escola. No pretén ser més que una eina de treball per a mi com a mestre. Pot ser que també serveixi, i esper que així sigui, els pares, alumnes i altres mestres.

Esper que el disfruteu i que vos agradi.



Pere Gonyalons i Moll

dilluns, 5 de setembre del 2011

N'Amèlia

N'AMÈLIA (14)
Menorca
CANÇONS POPULARS MENORQUINES
FRANCESC CAMPS I MERCADAL


N'Amèlia està malalta,
n'Amel filla del Rei,
la van a veure comtes,
comtes i altres reis;
O Amèlia!
O Amèlia, filla del Rei!
També hi va anar sa mare,
quan no hi va haver remei;
-Filla, la meva filla,
de quin mal vos queixeu?
O Amèlia!
O Amèlia, filla del Rei! 
-Me n'han donat metzines,
per matar-me el cor meu.
Set castells tenc a França,
tots són del càrrec meu.
O Amèlia!
O Amèlia, filla del Rei! 
N'hi ha quatre p'en Ricardo,
Ricardo del cor meu,
los altres tres que queden
a mes filles los dareu.
O Amèlia!
O Amèlia, filla del Rei! 
Tota la roba blanca
per la Mare de Déu.
-Filla, la meva filla,
i a mi, què me deixeu?
O Amèlia!
O Amèlia, filla del Rei! 
-A vos deix les sandàlies
perquè vos les calceu,
que quan baixeu l'escala
el cap vos ne trenqueu.
O Amèlia!
O Amèlia, filla del Rei! 
(Ferreries, Migjorn-Gran)
 
(Variant de Migjorn-Gran)
 
Set castells tenc a França
tots set a poder meu:
tres ne deix an en Carles
el cosin germà meu.
O Amèlia!
O Amèlia, filla del Rei! 
Tres castells an es pobres
deix, per l'amor de Déu,
s'altre castell que resta
és per l'enterro meu.
O Amèlia!
O Amèlia, filla del Rei! 
A mi, què em deixau, filla
a mi què me deixau?
A vós us deix, ma mare,
mon cos, que l'enterreu.
O Amèlia!
O Amèlia, filla del Rei! 
Cançons populars menorquines. Francesc d'albranca            

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada