HOLA !

Aquest bloc és un simple recull de cançonetes que he anat trobant pels llibres que he treballat a l'escola. No pretén ser més que una eina de treball per a mi com a mestre. Pot ser que també serveixi, i esper que així sigui, els pares, alumnes i altres mestres.

Esper que el disfruteu i que vos agradi.



Pere Gonyalons i Moll

dijous, 13 d’octubre del 2011

Sia adéu Francisqueta

SIA ADÉU FRANCISQUETA (15)
MENORCA
FRANCESC D'ALBRANCA



Jo ja som partit
per a Barcelona
a encontrar una amiga
que va a la Déu dóna.
Sia adéu,
sia adéu, Francisqueta,
sia adéu.
Dos germans ne té:
la roba un li dóna;
i l'altre germà,
el tinter i la ploma.
Sia adéu....
Polida com la rosa,
blanca com la neu;
jo m'hi vui casar,
a mos pares sap greu.
Sia adéu....
Però m'hi casaré
enc que haig d'anar a Roma,
enc que m'haig d'empenyar
amb el Doctor Cardona.
Sia adéu....
 
Se solia cantar a s'atlota que s'enamorat l'havia deixada.
Cançons populars Menorquines. Francesc d'Albranca

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada