HOLA !

Aquest bloc és un simple recull de cançonetes que he anat trobant pels llibres que he treballat a l'escola. No pretén ser més que una eina de treball per a mi com a mestre. Pot ser que també serveixi, i esper que així sigui, els pares, alumnes i altres mestres.

Esper que el disfruteu i que vos agradi.



Pere Gonyalons i Moll

dijous, 19 de setembre del 2013

Sant Antoni i el dimoni

SANT ANTONI I EL DIMONI
POPULAR


Sant Antoni i el dimoni
jugaven a trenta-un
el dimoni va fer tenta 
Sant Antoni trenta-un.

Sant Antoni gloriós
anomenat de Viana
enviau-me un jovenet
que vengui de bona gana.

Maldament sigui pagès,
que tengui bestiar seu
jo vos promet Sant Antoni
dar-vos cada any un porcell.

Sant Antoni gloriós,
avui és sa vostra diada,
protegiu-me s'estimada
que jo ho faria per vós.

Oh gloriós Sant Antoni
oh gloriós Sant Marçal,
jo em pensava menjar figues
sense tenir figueral.

A disset és Sant Antoni
i a vint Sant Sebastià
quines bones obres farà
no tindrà por del dimoni.

Jesús amat Sant Antoni,
quines banyes té aquest bou
ses dones des carrer nou
són més lletges que el dimoni.

Sant Antoni és un bon sant
qui té doblers la hi dóna
perquè mus guard s'animal
tant si és de pèl com de ploma.
Jo sé una cançó

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada