HOLA !

Aquest bloc és un simple recull de cançonetes que he anat trobant pels llibres que he treballat a l'escola. No pretén ser més que una eina de treball per a mi com a mestre. Pot ser que també serveixi, i esper que així sigui, els pares, alumnes i altres mestres.

Esper que el disfruteu i que vos agradi.



Pere Gonyalons i Moll

dilluns, 7 de novembre del 2011

S'anyell de pasco

S'ANYELL DE PASCO (18)
CANÇONS POPULARS MENORQUINES
FRANCESC CAMPS I MERCADAL



Un dia vaig anar un dia,
un dia, a una possessió,
per triar s'anyell millor.
si l'amo me'l concedia.
Per triar s'anyell millor
vaig agafar es més dolent;
que va ser de diferent
de sa meva intenció!
De ses cases fins a s'era
hi ha temps de pensar-hi:
- L'amo, que no ho tornam arrera,
que no es muiri p'es camí?
Quan en es lloc vaig 'ribar
per tenir-lo més segur
el vaig fermar an es canyar
enc que estir no s'ho ha d'endur.
Entre les set i les vuit
i entre les onze i migdia,
un gros combat hi havia:
que s'anyell havia fuit.
Dins s'aljub jo vaig guaitar:
- Aquí dins haurà caigut.
Si no sabies nedar,
no sortiràs gaire aixut.
Vaig començar a tirar ets hams,
com un pescador de canya;
ja l'enganx, ja no l'enganx,
ja li escarrinx sa llana.
Ara el trec, ara no el trec,
ja sent sa baga qui escorre ...
tanta fortuna vaig córrer
com dintre la mà d'un xibec.
Aguanta, valent anyell
que enguany ens hem de fer témer
perquè tota sa corema
hem penjat pa i porradell.

Cançons populars menorquines. Francesc Camps i Mercadal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada