HOLA !

Aquest bloc és un simple recull de cançonetes que he anat trobant pels llibres que he treballat a l'escola. No pretén ser més que una eina de treball per a mi com a mestre. Pot ser que també serveixi, i esper que així sigui, els pares, alumnes i altres mestres.

Esper que el disfruteu i que vos agradi.



Pere Gonyalons i Moll

dimarts, 10 de desembre del 2013

Jo soc català

JO SOC CATALÀ
BIEL MAJORAL

Enmig de la mar s'aixeca ma terra,
fins tocar el cel, que es besa en la serra
Banderes de blau, jo sóc balear,
jo sóc de Mallorca, català insular.

Tot el meu passat, que la història allunya,
el tenyeix de glòria la gran Catalunya,
en les arrels profundes de la meva gent
un conqueridor portà proa al vent.
La nau que a Salou deixà ses amarres,
seguint la bandera, de les quatre barres.

Estim Catalunya perquè té un passat
de lluita incansable per la llibertat!

Jo sóc de la raça vella i gegantina,
que espantà del mar la gent sarraïna.
Jo sóc de la pàtria, dels agermanats:
Joanot Colom, vells avantpassats,
defensors heroics de tradicions,
que en sang ofegaren, àustries i borbons.

Estim Catalunya perquè té un passat
de lluita incansable per la llibertat!

Herois de Mallorca, herois catalans,
que en les hores greus, us dàreu les mans,
fent del vostre exemple, sagrada costum,
jo us tinc en ma vida, de guia i de llum.

Jo sóc mallorquí i és la meva glòria
ésser català, per la meva història.

Estim Catalunya perquè té un passat
de lluita incansable per la llibertat!
Estim Catalunya perquè té un passat
de lluita incansable per la llibertat!

Cançons republicanes. Biel Majoral














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada