HOLA !

Aquest bloc és un simple recull de cançonetes que he anat trobant pels llibres que he treballat a l'escola. No pretén ser més que una eina de treball per a mi com a mestre. Pot ser que també serveixi, i esper que així sigui, els pares, alumnes i altres mestres.

Esper que el disfruteu i que vos agradi.



Pere Gonyalons i Moll

dilluns, 20 d’octubre del 2014

Sa ximbomba

SA XIMBOMBA
MALLORCA


Sa ximbomba ja no sona,
ni sona ni sonarà,
perquè té sa pell de ca
i sa canya qui no és bona,
i es sonador qui la sona
que no la sap fer sonar.

Amb sa meva ximbombeta
puc anar davant el rei;
en que sia fadrí vell,
tenc s'al·lota joveneta.

Sa ximbomba sona trista
Madona, no la sentiu?
Això és senyal que no teniu
aigordent pes ximbombista.

Vaig passar per un canyar
i vaig coir una canyeta
per sa meva ximbombeta
es Darrers dies sonar.

Ximbombeta, que ets de bona!
Jo sempre t'alabaré;
tu m'has de dur, si convé,
sa pasterada i sa dona.

La cançó tradicional a Capdepera 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada