HOLA !

Aquest bloc és un simple recull de cançonetes que he anat trobant pels llibres que he treballat a l'escola. No pretén ser més que una eina de treball per a mi com a mestre. Pot ser que també serveixi, i esper que així sigui, els pares, alumnes i altres mestres.

Esper que el disfruteu i que vos agradi.



Pere Gonyalons i Moll

dijous, 30 de gener del 2014

Sa ximbomba

SA XIMBOMBA
MALLORCA




Sa ximbomba ja no sona,
ni sona ni sonarà
perquè té sa pell de ca
i sa canya que no és bona.

Vaig passar per un canyar,
vaig collir una canyeta
per fer una ximbombeta
p'es darrers dies sonar.

Amb sa meva ximbombeta
puc anar davant el rei
encara que sigui vell ( o enc sia fadrí vell)
tenc sa dona joveneta (o tenc s'al·lota joveneta)

Ximbombeta que ets de bona
jo sempre t'alabaré;
tu m'has de dur, si convé,
sa pasterada i sa dona.

Sa ximbomba sona trista.
Madona, no la sentiu?
això és senyal que no teniu
aigordent p'es ximbombista.

Estimem la nostra terra. G. Ramis i Moneny.












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada